יום רביעי, 9 בדצמבר 2015

מכירות או לא להיות

עבודה במכירות
עבודה בתחום המכירות נתפסת באופן שונה בעיני אנשים שונים. רוב האנשים רואים בה עבודה קשה ומסובכת הכוללת רדיפה אחר לקוחות, עבודה הדורשת לרוב יכולות וורבאליות גבוהות, יכולת לניהול זמן באופן נכון, לעמידה בלחצים, עבודה בסביבה מאתגרת ועוד, כשההתמודדות הזו חוזרת על עצמה בכל חודש מחדש.

אך ישנם אנשים שרואים בעבודת המכירות דרך מצוינת להרוויח כסף, והרבה כסף! המאמץ שתשקיע בעבודה יבוא לידי ביטוי בגובה המשכורת שתקבל, כשמשכורת ממוצעת של סוכן מכירות הינה בטווח שבין 4000 - 20,000 שקלים בחודש, תלוי במוצר שאותו הם מוכרים ובאחוזי התגמול.


יועץ מכירה

שיטת המכירה שנחשבת לקלה ביותר היא ייעוץ מכירות בחנות, שבה לא נדרש הרבה מיועץ המכירות מלבד להיות שם ולתת שירות עם חיוך (זה חשוב). בדרך כלל מי שנכנס לחנות, בין אם זה חנות בגדים או חנות יודאיקה, מגיע בכוונה לקנות, כך שמלאכת השכנוע אינה קשה וקל להגדיל מכירות. מסיבה זו לרוב אחוזי המכירה נמוכים יחסית והשכר מתבסס על פי שעות.

השכר בעבודות אלו נעות בד"כ בין 4000-9000 לחודש תלוי במקום העבודה. וזו עבודה שמתאימה לסטודנטים, אימהות ובני נוער. ימי עבודה במשרות אלו הן בין 3 משמרות לבין 6 בשבוע.

מכירות טלפוניות

ידוע גם כטלמרקטינג, לדעת רבים זו עבודת המכירות הקשה ביותר, עיקר בהשוואה למידת הקושי שמשקיע יועץ מכירות בחנות. הדרישה בעבודה זו היא יכולת שכנוע אינטנסיבי ויכולת וורבאלית בלתי מעורערת. בשונה ממכירות בשיטת "פנים מול פנים", בעבודה זו אין למוכר את היכולת להבין את מצבו של הלקוח, ולכן ישנו סיכוי שהמכירה לא תצליח כוון שהלקוח עסוק בעניינו והשיחה מגיעה במועד לא נוח.
קשה מאוד להגדיל מכירות בעבודה זו כיוון שעליך להחזיק את הלקוח בטלפון – והלקוח יכול לנתק את השיחה בכל רגע נתון בכל תירוץ שבו יבחר.

השכר בטלמרקטינג מתבססת על שילוב בין תשלום שכר שעתי (בסיס) ואחוזי מכירה לא גבוהים, ונעה בד"כ בין 3000-15,000 לחודש. תחום זה מתאים לרוב לסטודנטים ואימהות. שעות העבודה נעות בין 8:00 שבבוקר לשעה 17:00 אחר הצהריים. בהיקף שבין 2-5 ימי עבודה בשבוע.

סוכן מכירות

לרוב זו העבודה הקשה והמסובכת ביותר בתחום המכירות, בשונה יועץ מכירות ומכירות טלפוניות, כאן עליך למצוא את הלקוחות הפוטנציאליים בעצמך, לרדוף ולפעמים גם להציק, ולעשות הכול כדי להגדיל לעצמך את המכירות המוצלחות. אך עבודה זו היא המתגמלת ביותר מבחינת אחוזי מכירה המתווספים למשכורת הבסיס.

עוד תגמולים המקבל סוכן שטח על פני האחרים זה הציוד שהחברה מעניקה הכוללים רכב אישי צמוד עם דלקן, טלפון סלולרי ומחשב נייד. אכן יש יתרונות בעבודת מכירות מסוג זה.

השכר בעבודה כזו בד"כ נע בין 6000-20,000 לחודש (יש מקומות שאפשר להרוויח אפילו יותר) ובחלק מהשכר נכלל גם הרכב והטלפון – כך שהבסיס של סוכן לרוב מתחיל ב5000 ₪ לחודש.

זו עבודת המכירות היחידה שאין לה באמת זמני עבודה קבועים, והיא דורשת זמינות של משרה מלאה ולכן לא מתאימה לסטודנטים, אימהות ובני נוער. ומי שמתחיל לעבוד במשרה זו צריך לדעת שחלק מקבלתו לעבודה תלויה במידת זמינותו, ושלא יתפלא אם ישאל בראיון העבודה לגבי תכניותיו לטוס לחו"ל או להשקיע בלימודים לתואר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR