יום שבת, 26 בדצמבר 2015

עיצוב פנים

מעצב פנים – אדריכלות מודרנית

תפקידו של מעצב הפנים כולל בתוכו המון תחומי עניין ונישות הדורשות התמחות מקצועית רלוונטית ואין ספק בכלל שעיצוב דירות הוא בהחלט אחד התחומים המעניינים ביותר במאה הנוכחית.

עיצוב פנים הוא אחד התחומים הנחשבים ביותר ומהמאתגרים בעולם העיצוב – על מעצב הפנים ישנה אחראיות כך שפנים הבית יהיה גם נעים לעין וגם פרקטי עבור הדיירים המתגוררים בו.

עיצוב פנים דורש עבודה בצורה מקצועית ונכונה ותכנון מוקדם וממוקד של המראה העיצובי של פנים הבית. בין אם בעיצובו הכללי ובין עם הפריטים שישלימו את המראה כגון: ריהוט, תאורה, וצבע.

על מנת לבצע זאת כראוי על מעצב הפנים להיות מוכשר הן בפן המקצועי והן באופיו ובכישוריו.

האם צריך הכשרה מקצועית כדי להיות מעצב פנים מצליח?

התשובה היא ללא ספק, כן! רבים חושבים שאם הם יודעים לעצב את החדר שלהם יפה ויש להם עין חדה הם יכולים להיות מעצבי פנים טובים – ובכן, יכול להיות שאלו האנשים שבאמת יצליחו בענף העיצוב והאדריכלות פנים. אך ללא הכשרה נכונה, כל אחד מהם מיועד לכישלון.

תפקיד מעצב הפנים הוא לא רק בסידור נכון של הבית, אלא בעבודה עם ספקים לכל צרכיו, עבודה עם שיפוצניקים וחברות לריהוט הבית. נכון שמעצב פנים שיש לו כישרון מלידה יכול להתקדם בענף ולצבור שם של מקצוען אמיתי, אך ללא ידע או הכשרה שתסביר לו מושגים וצורת עבודה נכונה זה יהיה מאוד קשה והדרך תתארך פי חמש או שש עד לתוצאה הרצויה.

ישנם הרבה מקומות שבהם ניתן ללמוד את המקצוע, כמו בשלל המכללות בארץ ובאוניברסיטאות, וכמובן שתמיד אפשר לקחת קורס בנושא – אך פחות מומלץ. כשאתם עובדים על בית של מישהו רצוי שיהיה לכם את ההכשרה המלאה והטובה ביותר.


איפה אפשר לעבוד כמעצב פנים?

מעצב פנים הוא מקצוע חופשי כמו מגוון רחב של מקצועות, כלומר זהו מקצוע שניתן לעסוק בו (ואף רצוי) באופן פרטי. אומנם השכר צפוי להשתנות מחודש לחודש עקב קבלת בעבודות פחותה או מרובה, אך מקצוע זה לרוב דורש ממך עצמאות.

מי שאינו מעוניין להיות עצמאי, ישנן חברות לעיצוב פנים בדומה לחברות לעריכת דין, הן חברות אשר מחזיקות מעצבי פנים ומספקות שירות למגוון אדריכלים מצומצם. לדוגמא: דיגיטל סייפס בע"מ, הדר דור, אושרה עיצוב מזווית אחרת ועוד.

בנוסף מרבית מהחברות לריהוט מעסיקות מעצבי פנים כאנשי מכירות מכיוון שהם מבינים יותר בעיצוב חללי חדרים והם יכולים לעזור יותר ללקוחות החנות.


הדרישות לעבודה בתחום

·         הכשרה רלוונטית ממוסד אקדמי מוכר
·         הכרת מערכת אוטוקד ומערכות עיצוב תלת מימד נוספות
·         אנגלית ושפות נוספות
·         הבנה בטקסטיל ובחומרים שונים
·         יכולת התאמת צבעים ליצירת אוירה
·         יחסי אנוש מעולים
·         הכרת תחום הנדל"ן


ציפיות שכר

מעצב פנים עצמאי יכול להגיע למשכורת שנעה בין 5,000 ₪ ועד 26,000 ₪ חודשי
לאומת זאת מעצב פנים העובד בחברה מסודרת משכורתו יכולה לנוע בין 5,000 ₪ ועד 18,000 ₪ + הטבות שאותה חברה מציעה (רכב/פלאפון/ביטוחים וכד' – תלוי בחברה)


כמובן שהשכר עולה עם צבירת הותק בתחום ועם הניסיון הרלוונטי, וכמובן שרצוי בתחום זה מידי פעם לעבור קורס רענון ולהבין את המתרחש ב"מגרש המשחקים" של תחום עיצוב הפנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR