יום שני, 25 בינואר 2016

מעצב גרפי - הרבה יותר ממעצב

עיצוב גרפי

עיקר תפקידו של המעצב הגרפי הוא הפן העיצובי לעבודות דפוס, אינטרנט ועיצוב אריזות מוצרים.
עבודתו של המעצב נעשת על ידי שילוב של טיפוגרפיה, צבעים, תמונות ופונקציות מולטימדיה. המעצב עשוי לעבוד עם בתי דפוס, או משרדי פרסום או יצרנים.

הכשרת המעצב הגרפי

מרבית מהמעצבים הגרפיים בעולם העוסקים בתחום הם בעלי תואר אקדמאי אשר מסמיך אותם לעבוד כגרפיקאים, אומנם רק 90% מהם למדו באוניברסיטה או באחת המכללות הידועות, אך בתחום העיצוב לא באמת נדרש ממכם תואר כדי לעסוק בו. ב"שוק" הלימודי קיימים מגוון רחב של מסלולי לימוד אשר אינם מעניקים תואר, אלא מלמדים אתכם את העבודה תכלס ונותנים לכם לרכוש כלים יעודים למקצוע והכשרה בסיסית. בנוסף להכשרה ישנם גרפיקאים "מלידה" אשר מגיעים למקומות עבודה עם תיק עבודות מקצועי, כיוון שזו הדרך העיקרית בה המעצב מפגין את יכולותיו הגרפיות וניסיונו בעולם העיצוב (בדרך כלל כל המעצב מתבקש להציג את תיק העבודות במועד ראיון העבודה).


חלוקת המקצועות בעולם העיצוב

כל הקשור לעבודה כמעצב, זהו עולם שלם עם מגוון מקצועות נרחב, ולכל אחד מהמקצועות יעוד שונה וייחודי.

מאייר גרפי

עבודת המאייר היא ברוב המקרים יצירת איורים גרפים אשר מציגים את הרעיון או את הסיפור אותו רוצים להמחיש. מאיירים פועלים בד"כ תחת בתי דפוס והוצאות ספרים, עם מגזינים ומשרדי פרסום שונים, אומנם ישנם מאיירים אשר עובדים בתחומים שונים מהדפוס הרגיל ומתעסקים עם טקסטיל, עיצוב אריזות, כרטיסי ברכה וכד'. אחד הכלים המשומשים ביותר של המאיירים הגרפים הוא תוכנת ה- Illustrator של חברת אדובי.

מפתח מולטימדיה

מפתחי המולטימדיה מגיעים בד"כ מעולם העיצוב הגרפי האיור אך הם משתמשים בכישורים אלו ליצירת אינטראקטיביות, תנועה וקול (אנימציה). מפתחי המולטימדיה כוללים בתוכם את מעצבי התנועה את האנימטורים, עורכי הוידיאו והאפקטים. תפקידים העיקרי הוא העריכה הגרפית, עריכת הסאונד, תכנות התנועה ועוד.

מפתח תוכן ויזואלי

אמצעים נוספים ליצירת תוכן ויזואלי מלבד איור הם צילום וגרפיקה. אנשי מקצוע אשר משתמשים בתוכנות גרפיות אלו לא יקראו מאיירים, למרות שהתפקידים מאד דומים במספר אופנים. מרבית הצלמים העוסקים בפיתוח תוכן ויזואלי עובדים כפרילנסרים. בנוסף לצלמים קיימים גם מעצבי התלת מימד אשר מועסקים גם הם כעצמאיים במגוון פרויקטים גדולים. הצלמים ומעצבי התלת מימד עוסקים גם בעריכה גרפית אך לרוב זו מומחיות שניה למקצוע שלהם, למרות שהם משתמשים בעריכה הגרפית לצורך הקמה ועיצוב של אתרי אינטרנט ואפליקציות. תפקידים אלו דורשים שילוב של ידע טכני וגם התמחות בעיצוב הגרפי.

מנהל קריאייטיב

מנהל הקריאייטיב הוא האחראי על ניהול צוות הקריאטיב. הצוות יוצר את כל הפן החזותית ל"מסעי" הפרסום. לרוב הצוות מורכב ממגוון מעצבים שונים בהם נכללים הארט דירקטור, המעצב הגרפי, הצלמים והמאיירים, אנימטורים, קופירייטרים ועוד. מנהל הקריאייטיב הוא היוזם, זה שנותן את ההשראה לרעיונות היצירתיים בצוות ואחראי על העבודות האומנותיות שיבטאו את הרעיונות במסע הפרסום.

מנהל אומנותי

המנהל האומנותי (או בשמו המקצועי ארט-דירקטור) האחראי על הפיקוח של עבודת צוות הקריאטיב, ודואג שהעבודות יהיו מוכנות עד ל"דד-ליין" המבוקש ויעבוד בשביעות הרצון של הלקוח ומנהל הקריאייטיב. למנהל האומנותי תפקיד חשוב בכל שלבי הפיתוח, בדרך כלל המנהל האומנותי הוא שמחליט את מרבית ההחלטות המשמעותיות בכל הקמפיינים ועל האלמנטים הויזואלים של הפרויקטים. הארט ד. הוא שנותן את אישורו הסופי בכל הקשור לאומנות, בחירת הדוגמנים, צבע, ועוד אלמנטים ויזואלים נוספים. בדרך כלל הארט דירקטור הוא מצעב גרפי בעל ותק רב ובעל הכשרה ניהולית.

מפתח זהות מותג

  • עיצוב הלוגו - אחד מתפקידו של מפתח זהות המותג הוא עיצוב הלוגו, כאשר הוא מעצב את הלוגו עליו להעביר מסר עיקרי של אופי הארגון או החברה אותה הוא אמור לסמל.
  • עיצוב המותג - לאחר שהמעצב מותג בונה איזו שהיא תדמית עם הלוגו הוא חייב להתייחס לאספקטים הויזואלים הנוספים של אותו מותג המייצג של אותם החברות. מפתח המותג הוא זה שקובע את הפן הוויזואלי בה החברה צריכה להציג את עצמה בשוק המסחרי. ברוב המקרים הלוגו אותו עיצב, משולב בכל המוצרים בהם משתמשת החברה, כמו למשל: ניירת משרדית, כרטיסי ביקור, אריזות וכוסות (אם מדובר בבית קפה), בתקשורת, בפרסומות וכמובן במוצרים עצמם.

מעצב אינטראקטיבי

עבודת המעצב האינטראקטיבי מתבטא בעיקר בעיצוב התכנים המיועדים לסביבת האינטרנט והמובייל. בדרך כלל צוות האינטראקטיב יהיה מורכב משני סוגי מעצבים אשר מומחים בעיצוב האינטראקטיבי:
  • מעצב רשת/אינטרנט - מעצב הרשת יוצר את מבנה האתר, את דפי הנחיתה ואת הגרפיקה בכל אתר שנבנה דרכו, ובעצם מפתחים אתרי אינטרנט אינטראקטיבים לגולש. עיקרי תפקידם של מעצבי הרשת הוא ליצור את האוירה באתר תוך שימוש במראה האתר והתחושה שהוא אמור להעביר וזאת באמצעות העיצוב הגרפי ובחירת סגנון האתר. כדי להיות מעצב רשת זה דורש מהמעצב יצירתיות, ידע בתכנות אתרים (HTML, Java  וכו') וידע בטכנולוגיות החדשות באינטרנט ובעולם העיצוב.
  • מעצב הממשק - מעצב הממשק הוא מעצב UI/UX (חווית משתמש וממשק המשתמש). מעצב הממשק אחראי על נוחות הגלישה באתר והחוויה הכללית שאמור לחוות הגולש כאשר הוא משתמש באתר.


ציפיות שכר?

בכל הקשור לציפיות שכר, הנושא מאוד משתנה בהתאם לניסיון של המעצב, הכשרתו, ותחום העיסוק שלו. אך דבר אחד הוא בסיסי כמעט בכל המקצועות של המעצב והוא השכר ההתחלתי שנע לרוב בין 5000 ₪ ל-6000 ₪, ומשם אפשר רק לצמוח. זה ייקח זמן אבל אם חלמתם תמיד להרוויח הרבה כסף, כל אחת מההתמחויות של המעצב יכולה לעמוד בציפיות שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR