יום חמישי, 28 בינואר 2016

טועם בירות – אוהבים בירה? תעשו מזה מקצוע

טועם בירות מקצועי

כפי שידוע לנו כבר, בישראל עולה לא מעט כסף לשתות בירה בפאבים ובברים. אך ידעתם שיש כאלה שעושים מהאהבה הזו לבירה מקצוע?

בכל מבשלה או יצרנית בירות ישנה עבודה אחת נחשקת ביותר – טועם ומבקר בירות. תפקידו של טועם הבירה הוא לבקר את הטעם, התחושה והארומה של משקה הבירה שאותה חברה/מבשלה מייצרת.

שיקול דעתו של הטועם בירות הוא שישפיע על אלפי צרכנים. טועמי בירות מקצועיים הם שאחראיים על הערכת האיכות, המרקם והטעם של המשקה לפני שהוא מיוצר לארץ ולעולם.

טועמי בירות חייבים להיות בעלי ידע נרחב בבישול הבירה וייצורה, חוש טעם מפותח וכמובן שגם כבד חזק.

באירופה המשרה הזו יותר מקובלת (כגון: בלגיה, גרמניה וספרד), אך בשנים האחרונות המקצוע הנחשק הזה הגיע גם לישראל ולכן אתם שומעים על יותר ויותר שינויים במתכוני הבירות של החברות הגדולות ויותר יותר בירות בוטיק צצות משום מקום.

איפה ניתן ללמוד?

את המקצוע ניתן ללמוד על חשבון אותן יצרניות בקורסים מתאימים (כגון: זמן אמיתי וכו') ובמוסדות רבים הכוללים מכללות ובתי ספר לברמנים.


דרישות סף לתפקיד

כדי להתקבל למשרה זו עליכם להוכיח ידע ברקע התיאורטי והיכרות עם תחום המבשלות.
בנוסף על הטועם להיות בקיא בעוד מגוון נושאים, כמו:
  • דרכים חדשות ומעניינות לאחסון הבירה
  • פעולות מקדם טעימות
  • התאמת סוג הבירה לארוחה או הנשנוש
  • זיהוי הבדלים בין סוגי הבירות
  • הבנה בתהליך הייצור
  • בריאות תקינה (בעיקר של הכבד)
  • סוגי חיטה, שעורה, דגן ולתת

על טועם הבירות לגלות מקצועיות עליו להשתמש במגוון טכניקות מיוחדות לטעימת מגוון רחב של בירות בלי להשתכר. בנוסף, מטרתם של הטועמים המועסקים היא לתת ערך מוסף לתוצר. עליהם להביע חוות דעת מקצועית ורצינית, ולדעת בצורה ברורה אילו בירות צפווית להכשל ואילו יתקבלו בברכה.


האם זו המשרה המושלמת?

העבודה בתור טועם בירות יכולה להיתפס בעיני רבים כמשרה המושלמת ביותר. אך היא מתאימה אך ורק למי שלא מפחד להכניס לתוך גופו גלונים של בירות (וכמובן מי שבדיאטה - לא מומלץ), בנוסף מי שרגיל לצרוך הרבה בירות זה יכול להיות יתרון משמעותי. החסרונות המשמעותי בעבודה הזו היא הפגיעה הבריאות בכבד.

מדובר על משרה מבוקשת מאוד, והיצרניות יודעות את זה, לכן הן לרוב מקשות את תנאי הסף. ישנן אפילו יצרניות אשר מבקשות לראות את תעודת ההסמכה המקצועית אותו עבר המועמד, וישנן יצרניות אשר עורכות את ההכשרה על חשבונן.

ציפיות שכר?
אז כמו שמשרת חלומות צריכה להיות, מלבד תוכן העבודה הכל כך מרגש באה איתו גם משכורת מכובדת במיוחד שנעה בין 10,000 ₪ ל-14,000 ₪ בחודש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR