יום ראשון, 14 בפברואר 2016

מרקום – תקשורת שיווקית

מרקום  MARCOM
מרקום זה שילוב המילים באנגלית Marketing Communications, או כשמו בעברית "תקשורת שיווקית".


מה זה מרקום?

אנשי המרקום הינם מנהלים בעלי יכולת "מולטי-טסקינג" שאחראים על התקשורת השיווקית בחברה. בעידן הדיגיטלי של ימינו המרקום משמש כמנהל מקצועי אשר עוסק בעולמות האינטראקציה והתערבות הגולש או המשתמש, מכירה, תוכן, חוויה וכו'.

ייעודו העיקרי של המרקום

ייעודו של המרקום לתת כלים ומידע שיווקי לאנשי המכירות על מנת שהם יצליחו למכור את מוצר החברה ובכך החברה תצליח להמשיך להתקיים.
בנוסף, מנהלי מרקום אחראים על המיתוג של החברה, ולפיכך הם גם אחראים על כל העניין הפרסומי, כגון:
  • אתר האינטרנט
  • בניית אסטרטגיה שיווקית ופרסום החברה
  • יצירת וכתיבת תוכנים שיווקיים
  • ארגון כנסים ותערוכות
  • העיצוב הגרפי והדפוס
  • יח"צ

מה זה תקשורת שיווקית?

תקשורת שיווקית הינה פעילות תומכת מכירות ופעילות קידומית וביצועית, כאשר פעילותה של התקשורת השיווקית מסייעת ואף תומכת בכל השגת מטרות הארגון.
המחלקה לתקשורת שיווקית היא הייחוד בין המחלקה הפרסומית והמחלקה ליחסי ציבור של החברה, לעיתים גם מחלקת האינטרנט או הניו-מדיה מצורפות לפרויקט עליו אחראי המרקום.

פונקציות ארגוניות שונות תחת ניהולו המקצועי של המרקום:

  • מנהל שיווק
  • מנהל הפרסום
  • מנהל תקשורת ארגונית
  • מנהלי קשרי משקיעים
  • דוברות החברה
  • מנהל קשרי ספקים
  • מנהל שיווק פנים ארגוני
  • מערך הפרסום
  • אגף הגיוס וההדרכה
  • מחלקת מדיה
  • ועוד

כל אלו כפופים באופן מקצועי למרקום או נעזרים בפונקציית המרקום באופן מקצועי.
תקשורת שיווקית אופטימלית, מחייבת שילוב אמצעים שיווקיים ושאיפה ליצירת תגובה שיווקית גבוהה או שיח ציבורי.

במקרים בהם התקשורת השיווקית מורכבת גם עם תקשורת פנים-ארגונית, נוצרת הבנה טובה יותר סביב המטרות העסקיות והשיווקיות של החברה בתחומים כמו תקשורת נכונה לגיוס עובדים חדשים או שימור העובדים הקיימים.

מה צריך כדי להיות מרקום?

בכדי להיות מרקום, עליכם להבין באסטרטגיה שיווקית. עליכם להיות מסוגלים לראות את התמונה המלאה אך לדעת לרדת לפרטים כשצריך. כדי להיות מרקום נדרש מכם להבין בתהליכי מכירות ולהיות מעודכנים טכנולוגית ואינטרנטית. זאת מכיוון שהמרקום מתעסק בעיקר בשיווק הדיגיטלי. על המרקום להבין בקריאייטיב והפגין ידע נרחב בעולם הדפוס. והכי חשוב מרקום חייב כל הזמן לחשוב שונה ולדעת לחדש את הקיים.

ציפיות שכר


המשכורת של המרקום בד"כ נעה בין 7500 ₪ ללא תואר אקדמאי רלוונטי ויכולה להסתכם במשכורת של 16,000 ₪ לבעלי תואר בתחום השיווק והאסטרטגיה השיווקית. כמובן שגם הניסיון משחק פה קלף חזק מה שאומר שגם לאלה ללא התואר הנדרש אך הם בעלי ניסיון יש באפשרותם לדרוש את השכר הגבוה בו הם חפצים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR