יום שני, 21 במרץ 2016

רכש מדיה – media buyer

רכש מדיה - קניין
בכל משרד פרסום ישנו מדיה בייר (רכש מדיה) שאחראי על רכישת שטחי פרסום ו/או זמן פרסום בערוצי המדיה השונים ואל מול ערוצי התקשורת השונים בהתאם לקהל היעד של הלקוח.

אחראי על רכש המדיה מסתמך על התקציב המיועד לקמפיין ובכך יודע איך להתנהל מול זכייני ערוצי המדיה (טלוויזיה ורדיו, שלטי חוצות, עיתונות ושטחי פרסום באינטרנט), וכל זאת במטרה לקבל את המיקום הרצוי ביותר ללקוחותיו ובמחיר המשתלם ביותר שיוכל למצוא.

בנוסף, רכש המדיה הוא זה שדואג על בחירת סוג מדיום הפרסום, בדיקת יתרונותיו (אל מול קהל היעד, שעת השידור וכו'), לייעול זמן הפרסום שנרכש - תוך כדי התחשבות בתקציב הקמפיין שהוקצה למטרה זו וכן לכמות הזמן הפרסומי הנדרש.

השאיפה של המדיה בייר היא להגיע לכמות קהל היעד הגדול ביותר בזמן הקצר ביותר ובמחיר הנמוך ביותר.

חשיבות רכש המדיה במשרדי פרסום

שלב רכישת המדיה הוא החשוב והמשמעותי ביותר בכל פעילות שיווקית או פרסומית כאשר מעוניינים ליצור קמפיין ללקוח במשרד פרסום. החשיבות הגדולה ביותר היא התאמת סוג המדיה לקהל היעד המתאים ובהישג המטרות העסקיות של הלקוח. כל זה חיוני ואף נחוץ בכדי לייצר חשיפה ממוקדת ונכונה, תוך כדי ניצול מקסימלי של תקציב הקמפיין.

נדרשים שלושה יכולות כדי לרכוש מדיה:

1) הבנה יסודית ומעמיקה בתחום המדיה והיכרות עם גופי מדיה שונים בעולם כגון:
  • עיתונים
  • טלוויזיה ורדיו
  • שלטי חוצות
  • שילוט על תחבורה ציבורית וכד'
  • וכמובן מדיה דיגיטלית, ניו מדיה ומדיה חברתית (פייסבוק, לינקדין, טוויטר וכו').
חשוב מאוד לאפיין מראש את כל ערוצי המדיה בהם נמצא קהל היעד הרצוי למפרסם.

2) הבנה מעמיקה לגבי התאמת המדיה למסר שרוצים להציג בקמפיין.

3) יכולת יצירת אסטרטגיה שיווקית ותכנון הקמפיין כך שההבנה בתחום המדיה תבוא לידי ביטוי – ותאפשר מקסימום זמן ושטחי פרסום במינימום מאמץ והשקעה. למען האמת מבחינת המדיה בייר - פרסום אפקטיבי הינו המטרה העיקרית.

מה דרוש כדי להיות מדיה בייר?
  • חוש כלכלי ועסקי חזק
  • יכולת ניהול משא ומתן
  • כושר ביטוי ושכנוע גבוה
  • יכולת התנסחות בכתב ובעל-פה
  • שליטה בתחום המדיה
  • יכולת עבודה תלת לחץ
  • היכרות נרחבת עם כלי מחקר סטטיסטיים

איפה ניתן ללמוד את המקצוע?
אם ברצונכם לרכוש את המקצוע הכל כך נדרש והנחשק, ישנה אפשרות לקחת קורס media buyer באחת מהמכללות של הניו מדיה בארץ.  כגון:
  • המכללה לניו-מדיה - היקף הקורס הינו 60 שעות אקדמיות ב-11 מפגשים - במתכונת של מפגש בשבוע, ב-3 חודשים. לחץ כאן>>
  • היחידה ללימודי חוץ - היקף הקורס הינו 60 שעות אקדמיות ב-11 מפגשים - במתכונת של מפגש בשבוע אחר הצהריים, ב-3 חודשים. לחץכאן>>
וכן ניתן למצוא עוד מכללות כאלה ואחרות שבהם ניתן לרכוש את המקצוע.

ציפיות שכר
משכורת של מדיה בייר נעמדת לרוב על 8,000 ₪ למשרה ראשונית (בהתאם למשרד הפרסום בו קיימת המשרה) ויכולה להגיע עד ל- 21,000 ₪ לבעלי ניסיון או תואר בתחום הפרסום והתקשורת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR