יום שבת, 18 ביוני 2016

למה אנחנו נרתעים מלעבוד בשירות לקוחות?

למה אנחנו נרתעים מלעבוד בשירות לקוחות?
כידוע לכולנו, הלקוח הישראלי הוא ככל הנראה הלקוח הקשה ביותר שתתקלו בו. כולנו כאלה, רוצים לקבל הכי הרבה בהכי פחות כסף וזמן.

כאשר אנו נתקלים בבעיה כלשהי עם מוצר שזה עתה רכשנו או בתקלה בשירות שאנו משתמשים אין אנו פונים למנהל החברה – והאדם הראשון שככל הנראה נדבר איתו יהיה נציג השירות, שעליו בדרך כלל נוציא את חמתנו. ולכן, רבים נמנעים מלעבוד במקצוע היומרני והקשה הזה שנקרא "שירות לקוחות".

בנוסף לדברים אלו, יש עוד כמה פרמטרים שמקשים על גיוס כוח אדם למשרות שירות לקוחות – הראשון והמשמעותי ביותר מבינם הוא השכר. השכר במקצוע אינו גבוה ולרוב מתבסס על שכר המינימום ועד 7000₪ שנחשב לשכר גבוה בתחום. דבר נוסף הוא התנאים הסוציאליים ושעות העבודה. רבים ממקומות העבודה מציעים אפשרות למשמרות בוקר וערב כך שלהורים וכאלה שמחפשים משרה מלאה לא תמיד הדבר מתאים וכן התנאים הסוציאליים לא תמיד עומדים בתקן על פי החוק.

אך יש גם צדים טובים לתפקיד זה והוא הניסיון והכלים שאנו רוכשים להתמודדות עם אנשים קשים, כלים לגישור ועוד. דבר נוסף הוא שהמקצוע מותאם לסטודנטים.

מכיוון שהעבודה היא במשמרות קל מאוד לסטודנטים להתאים לעצמם את העבודה על פי צרכם הסטודנטיאלי ולכן הוא מתאים להם מאוד.


דרישות לתפקיד בשירות לקוחות

ברוב המשרות של שירות הלקוחות תדרשו להתאים למגוון דרישות סף כדי להתקבל לתפקיד:
  • ניסיון קודם – בד"כ בחברות שמכבדות עצמן תדרשו לניסיון קודם בתחום שירות הלקוחות והבנה לאן אתם עומדים להיכנס ומהו התפקיד.
  • סבלנות ותודעת שירות גבוה – סבלנות ותודעת שירות הם הכלים החשובים ביותר בתחום, אנשים סבלניים ובעלי תודעת שירות גבוהה יתפקדו טוב יותר וביעילות רבה הרבה יותר מאחרים.
  • תעודת בגרות מלאה – חברות מסוימות בשוק דורשות תעודת בגרות מלאה אך הדבר אינו מהווה שלילה ישירה והוא רק נותן יתרון לקבלת התפקיד.
  • כושר ביטוי גבוה – מכיוון שהתפקיד דורש מכם בעיקר לדבר עם אנשים ולספק להם מענה ישיר, מקומות עבודה רבים בודקים את כושר הביטוי של המועמדים לתפקיד.

בגדול, רוב האנשים שעובדים בשירות לקוחות אינם מחשיבים משרה זו כעבודה לחיים ובדרך כלל המשרה מהווה כעבודת מעבר בין התפקיד/המקצוע המיוחל ובין הקיים. עבודה בשירות לקוחות עשויה לעזור לרבים להתקבל לתפקידים ניהוליים בעתיד וזאת משום הכלים שהם רוכשים בתפקיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR