יום שני, 5 בספטמבר 2016

לאילו מקומות עבודה בארץ חשוב לדעת אנגלית?

לאילו מקומות עבודה בארץ חשוב לדעת אנגלית?
ידיעת השפה האנגלית מהווה יתרון משמעותי בשוק העבודה בישראל. הן המגזר העסקי והן הפרטי מחפשים עובדים בעלי ידע בשפה שנייה, כאשר האנגלית היא השפה המבוקשת ביותר בתחום העסקי ובמיוחד בתחום התיירות. הקבלה לעבודה מותנית בידיעת השפה, ומרבית המקומות לא יחכו בסבלנות עד שתרכשו ניסיון בה במהלך העבודה. אם אתם יודעים אנגלית, אלה המקומות בהם תוכלו להשתלב בקלות רבה יותר ממועמדים אחרים:

תחום התיירות

לאורך כל השנה, ובמיוחד בחודשי הקיץ ובסוף השנה, משמשת ישראל כאתר תיירות מבוקש במזרח התיכון. הקרבה של ישראל לאירופה הופכת את ישראל למדינה בה מבקרים תיירים נוצרים מארה"ב המסיירים באירופה ומעוניינים לבקר בארץ הקודש, או תיירים המגיעים לביקור בארץ כחלק מביקור כולל במזרח התיכון (ישראל נמצאת שעות ספורות מהפירמידות המרשימות של מצרים).

בארץ ישנם צימרים ובתי מלון רבים המעסיקים ישראלים דוברי אנגלית, המשמשת כשפת התקשורת העיקרית עם דוברי אנגלית ושפות אחרות דוגמת ספרדית, צרפתית ואיטלקית. מעבר לבתי המלון, גם אתרי התיירות המבוקשים מספקים מקומות עבודה נוספים המעסיקים דוברי אנגלית ברמה בינונית וגבוהה, על מנת לשרת בצורה המיטבית את התיירים שאינם דוברים עברית. בין אתרים אלה ניתן למצוא את אתר החרמון, את גני החיות בארץ ומרכזי מבקרים שונים – במיוחד אלה שבאילת, במצפה רמון ובירושלים, המשרתים תיירים רבים.

גם מדריכי סיורים וטיולים בארץ, הפונים לקהל בינלאומי, נדרשים לשלוט היטב בשפה האנגלית, לא רק ברמת שינון החומרים שישמשו בהדרכה, אלא גם ברמת שיחה המאפשרת מענה על שאלות, מתן טיפים, הכוונות וכיוצא באלה.

התחום העסקי

תחום העסקים כולל מגוון רחב של משרות שידיעת השפה האנגלית יכולה לסייע בהן. מנהלי רכש ויבוא בחברות בינוניות וגדולות הנמצאים בקשר עם ספקים מרחבי העולם, מתקשרים בשפה האנגלית. גם חברות העוסקות בשילוח ימי ואווירי דורשות ידע בשפה האנגלית על מנת לבצע את התקשורת הלוגיסטית הכרוכה בתכנון המשלוחים.

תחום חשוב נוסף הוא ניהול הפיתוח והשיווק בחברות, במיוחד בתחומים בהם החברה נדרשת להציג בתערוכות בתחום מעבר לים. בין השאר ניתן למצוא חברות בתחום הטקסטיל המייצאות לאירופה ולארה"ב, חברות המייצרות מוצרים לתעשייה כבדה, חברות הייטק המשווקות חומרה ותוכנה ומציגות את המוצרים וחברות המחפשות משקיעים מעבר לים, ופונות באמצעות מצגות בשפה האנגלית לחברות מובילות בתחומן.

התחום האקדמי


אוניברסיטאות ומכללות רבות פותחות את שעריהן לסטודנטים מעבר לים. המחיר הנמוך יחסית של רכישת השכלה בארץ, בניגוד למחירו הגבוה של תואר דומה בארה"ב מושכת רבים, במיוחד ממשפחות יהודיות בארה"ב לשלוח את הילדים לרכוש השכלה בישראל ולחזור לארה"ב. כמו כן, עולים חדשים רבים מתחילים לימודים במוסדות בארץ, ומכללות אלה מעדיפות להעסיק עובדים דוברי השפה האנגלית גם במשרדי הקבלה, על מנת שיוכלו לתת שירות גם בשפה האנגלית לסטודנטים פוטנציאליים ולמשפחותיהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

WEWORKFOR

WEWORKFOR
בלוג WEWORKFOR